Zoals iedereen altijd zegt: ‘Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt!’ En dat ís ook echt zo.
Maanden geleden had ik via Booking.com de Eco Lodge in de Glasshouse Mountains gevonden en toen dacht ik, oooh, das pas aan het eind van onze vakantie. Ineens is het dan zover, onze laatste dagen.

Vanaf Hervey Bay waar we na ons fantastische weekend op Fraser Island nog heerlijk een nachtje en een ‘lazy’ ochtendje (lees; wakker om 7.30 uur, ontbijten op het gemakje, inpakken en alsnog om 10.30uur exact wegrijden) konden bijkomen reden we weer zuidwaarts richting Brisbane.
Zoals ik al zei, dankzij een tip kwamen we op de Glasshouse Mountains en wat een goeie tip! Echt een super mooie omgeving, heel bijzonder dat in een relatief vlak gebied er ineens een soort grote bulten opdoemen die de welbekende Captain Cook de Glasshouse Moutains heeft genoemd. Ik dacht dat het misschien wel iets met kassenbouw te maken zou hebben maar nee, weer die goeie-ouwe Captain Cook waar we de hele vakantie zowel in Australië als in Nieuw Zeeland veel over hebben gehoord en gelezen.

De Eco Lodge is ook echt een aanrader, met onze naam op het welkomstbord en een uitzicht á la Travelessence. Deze lodge had als bijzonderheid een gemeenschappelijke, zeer uitgebreide, keuken in een oud treinstel, waar je samen met de andere gasten ’s avonds je potje kon koken en ’s morgens je eigen gemaakte ontbijtje kon nuttigen. Zo ontmoetten we een paar Ozzies, Amerikanen en een jong stel uit Nieuw Zeeland.
Na alle druktes van het Fraserweekend kozen we ervoor om het lekker ‘rustig’ aan te doen met in de ochtend een wandelingetje om mt. Tibrogargan (ofzoiets) en in de middag een autoritje en alsnog een wandelingetje in het regenwoud.
’s Avonds was het gezellig in de keuken met het NZ’se stel, hij (we hebben ons volgens mij niet eens aan elkaar voorgesteld) had haar die ochtend romantisch in een kajak ten huwelijk gevraagd, compleet met ring en al en zij was natuurlijk ‘very excited’ en moest het met de eerste de beste vreemde delen, en dat waren wij toevallig, erg schattig! We aten onze pasta en zij hun stirfried beef op hun voorgenomen huwelijk.

De volgende dag gingen we naar de Australian Zoo, ook iets wat ik al ver van te voren thuis had gepland, voor aan het eind van de vakantie, alleen had ik de stortregen in de ochtend er niet bijbesteld, die kregen we gratis, anyway, een mooie dierentuin met heel veel Skippy’s, Croco’s en natuurlijk de uberschattige koala’s. Gelukkig had ik het sdkaartje van de camera gewisseld en dus nog net voldoende ruimte voor alle foto’s.

Nadat we klaar waren met alle commercie á la dierentuin zijn we naar Andrew gereden. Zoals velen van jullie wel weten is Machiel al eens eerder in Australië geweest en heeft toen 10 jaar geleden Andrew ontmoet bij een dartcompetitie en dankzij good-old-facebook hebben ze nog contact en zo hebben we de 2 laatste dagen genoten van het échte leven like an Ozzie. Andrew woont in een buitenwijk van Brisbane in een huis met 5 ha. grond, met zijn dochters, 3 paarden en zijn vriendinnetje Summer de Border Collie van 2 jaar.
Ik mocht een rondje op Cookie rijden, de appaloosa ruin (net zo’n paard als Pippi Langkous, tsja hoe leg je dat nou uit aan een Australiër wie Pippi Langkous is…) Ook nu kreeg ik weer heimwee naar de vakanties van vroeger net als het schapenscheren in Nieuw Zeeland. Paard en amazone moesten even aan elkaar wennen dus veel meer dan een paar rondjes stap en draf is het niet geworden maar lol hadden we wel!

Machiel en ik zaten ’s middags in de tuin nog heerlijk weg te dromen en deze reis nog eens op ons in te laten werken en we kwamen tot de conclusie dat het echt een geweldige-super-fantastische-fijne-leuke-waanzinnige tijd is geweest. Eerst samen met Martien en Sandra en daarna nog met z’n tweetjes. Geen moment heimwee gehad, en echt nog geen zin om naar huis te komen. Toen we vanmiddag opstegen en Australië achter ons lieten zeiden we gedag tegen dit fantastische continent, maar zeker niet voor altijd, we gaan echt nog eens terug! Of pappa het nou goed vindt of niet!

Ik vond het ook erg leuk dit reisverslag te maken om jullie thuisfront mee te laten genieten, en nee, het was echt niet onze bedoeling jullie jaloers te maken! Misschien heb ik jullie wel een beetje warm gemaakt en als je ooit de kans krijgt om Nieuw Zeeland of Australië te bezoeken, niet twijfelen maar doen!

We zitten nu op Hong Kong airport en ik heb dankzij de vertragingen mooi de tijd om de laatste letters van MaMaSaKa te schrijven.
Van de week zal ik wel vast een begin maken met het uitzoeken van alle foto’s en filmpjes, voor de liefhebber voeg ik nog wel een paar foto’s bij de stukjes.
Bedankt voor alle berichtjes op de site, alle leuke reacties op Facebook en over een paar uurtjes zetten we weer voet op de koude Hollandse bodem.

Voor iedereen alvast een vrolijk pasen!
En tot gauw!!
-XXX-

Author

2 comments

1. Geweldig dat deze reis misschien nog wel beter was als dat jullie je voorgesteld hadden! Nog een paar goeie reisuurtjes in the plane, en ik ben reuze benieuwd naar het vermoedelijk uitgebreide fotoverslag!!